تاثیر فلفل قرمز در کاهش وزن

زمانی که در حال خرید مواد غذایی هستید ، قطعا کمتر از هر چیز به فلفل قرمز فکر می کنید اما بهتر است که یک تجدید نظر داشته باشید. محققان به این نتیجه رسیده اند که وجود ماده ای به نام کپسایسین در فلفل قرمز که گرما بخش است ، می تواند به کاهش اشتها و افزایش سرعت کالری سوزی بدن کمک کند.

کپسایسین چیست ؟

کپسایسین یک ماده بی مزه ، بی رنگ و بدون بو است که احساس گرما را در بدن ایجاد می کند و غلظت بیش از حد بالای آن می تواند باعث سوختگی پوست نیز بشود. کرم های حاوی کپسایسین نیز وجود دارند که برای گرم کردن پوست و از بین بردن درد استفاده می شود.

میزان دریافتی مناسب کپسایسین در رژیم غذایی روزانه باید نصف قاشق چای خوری یعنی یک گرم در حالت خشک باشد. محققان در این آزمایش 25 نفر را تحت مطالعه قرار دادند که هیچ کدام اضافه وزن نداشتند. 13 نفر در این گروه به غذاهای تند علاقه داشتند و 12 نفر علاقه نداشتند. به آن هایی که به غذای تند علاقه نداشتند ، 0.3 گرم فلفل قرمز دادند تا روی غذای خود بپاشند، در حالی که بقیه باید 1.8 گرم مصرف می کردند و در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف فلفل قرمز باعث افزایش دمای هسته مرکزی بدن می شود و کالری سوزی آن ها بیشتر خواهد بود.

محققان همچنین به این نتیجه رسیده اند افرادی که فلفل قرمز دوست نداشتند یا از آن استفاده نمی کردند ، بعد از مصرف آن با کاهش اشتها ، مخصوصا در مورد غذاهای شیرین و پر چرب مواجه شدند و آن هایی که از ابتدا فلفل قرمز مصرف می کردند ، تغییری در اشتهایشان به وجود نیامد.

محققان اعلام کردند زمانی که افراد به طور منظم فلفل قرمز مصرف می کنند ، در طول زمان اثرات آن دیگر در آن ها تاثیر نخواهند داشت. حال مطالعات در حال بررسی روی این موضوع است که مصرف فلفل قرمز تا چه مدت روی کالری سوزی یا کاهش اشتها موثر است و چه تغییرات دیگری را باید در کنار آن انجام داد.

مصرف 6 گرم کپسایسین در روز باعث سرکوب اشتها و از بین بردن چربی شکم در مردان و زنان می شود و مصرف کالری را تا 200 تا کاهش می دهد و در نتیجه متابولیسم افزایش می یابد و وزن شما مدیریت خواهد شد.

فلفل قرمزهای کپسولی نمی توانند به اندازه فلفل های پودری ریخته شده روی غذا در کاهش اشتها موثر باشند. مزه و اثر حسی تند فلفل باعث می شود که دمای بدن به حالت حداکثری برسد و کالری سوزی و کاهش اشتها افزایش یابد.

اضافه کردن فلفل قرمز به غذا نه تنها باعث کاهش وزن می شود ، بلکه همراه با ورزش ، کاهش وزن چشمگیری را به وجود می آورد ؛ حتی اگر به تازگی شروع به مصرف آن کرده باشید.

فلفل قرمز در انواع متنوعی وجود دارد :

فلفل دلمه ای ای نیز یکی از انواع آن است که طعم شیرینی دارد و رنگ های زرد ، سبز ، نارنجی نیز دارد. این فلفل ها در دسته سبزیجات قرار می گیرند و هر کدام در مراحل مختلفی بالغ می شوند.
البته فلفل قرمزهای دلمه ای حاوی کپسایسین نیستند و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی می باشند که خوردن این فلفل ها در چربی سوزی تاثیری ندارد نسبت به با فلفل قرمزهای تند متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.