آیا متابولیسم در مردان و زنان متفاوت است؟

این مقالع درباره این موضوع است که آیا متابولیسم برای مردان متفاوت است؟ ، چرا ممکن است با افزایش سن کند شود؟ و اینکه برای تقویت توانایی چربی سوزی و عضله سازی بدن می توانید چه کاری انجام دهید.
اگر تا به حال با کاهش وزن دست و پنجه نرم کرده اید ، پس احتمالاً در مورد متابولیسم خود فکر کرده اید.
اساساً این کار به این صورت است: هرچه متابولیسم بالاتر باشد ، کالری بیشتری در هنگام استراحت می سوزانید ، در حالی که با وجود تمرینات مداوم و تغذیه سالم ، میزان متابولیسم پایین تر ممکن است منجر به افزایش وزن شود. اما متابولیسم مردان متفاوت از متابولیسم زنان عمل می کند.
متابولیسم مردان بیشتر از زنان است ، اما ژن ها ، اندازه بدن و سن در چربی گرفتن بدن و از دست دادن عضلات نقش دارند.

متابولیسم برای مردان چه تفاوتی با زنان دارد؟

دکتر کریستوفر هولینگسورث از همکاران جراحی NYC توضیح می دهد: “متابولیسم مردان برای اندازه ، قدرت و سرعت طراحی شده است.” “مردان به طور كلی توده عضلانی بدون چربی بیشتری دارند و بدن مردان با استفاده از ذخایر چربی احشایی با سرعت بیشتری می سوزد و از این انرژی برای فعالیت بیشتر استفاده می كند و برای دوره های روزه داری نیز صرفه جویی كمتری می كند.”
کیت اسکارلاتا ، یک متخصص تغذیه ثبت شده در بوستون ، می گوید که این امر به دلیل تستوسترون (این یک تقویت کننده بسیار عالی است) ، که هورمون کلیدی است که بر حجم عضلات و چربی بدن تأثیر می گذارد.
مردان به طور طبیعی مقادیر بیشتری تستوسترون در بدن خود دارند ، به طور کلی چربی بدن کمتر و عضلات بیشتر منجر به متابولیسم بهتر می شود یا حداقل کالری بیشتری می سوزاند.

در مقابل ، بدن خانم ها از نظر ژنتیکی مستعد ذخیره انرژی برای برخی فعالیت ها مانند بارداری و شیردهی است. این اساساً بدان معنی است که زنان “کمتر رژیم غذایی خود را به عضله و استخوان تبدیل می کنند و در شروع کار، چربی کمتری می سوزانند.”

با افزایش سن مردان ، آیا متابولیسم تغییر می کند؟

طبق گفته اسکارلت، با افزایش سن سطح تستوسترون کاهش می یابد. این باعث می شود مردان از نظر متابولیکی کمتر فعال شوند و منجر به کاهش توده عضلانی و کاهش سرعت سوزاندن کالری شود. به طور طبیعی ، این تغییر مستقیماً بر کاهش وزن تأثیر می گذارد و به همین دلیل ممکن است با افزایش سن کاهش وزن دشوارتر به نظر برسد.
دکتر هولینگسورث می گوید: “متابولیسم ما یک عامل اصلی در کاهش وزن است.”
“میزان متابولیسم پایه ما با افزایش سن کاهش می یابد و به همین دلیل ، اگر به همان مقدار که پیر می شویم به خوردن ادامه دهیم ، تمایل به چاق شدن داریم. متأسفانه ، متابولیسم ما چند برابر با افزایش سن کاهش می یابد و ما معمولاً اولین افت عمده در اواسط دهه سی سالگی خود را مشاهده می کنیم. در نتیجه ، سطح انرژی ما نیز کاهش می یابد. ما تمایل داریم کمتر از کالری دریافتی خود به عنوان انرژی استفاده کنیم و مقدار بیشتری از آن را به عنوان چربی ذخیره کنیم. توده عضلانی بدون چربی کاهش میابد همان طور که قدرت و سرعت ما کاهش می یابد. “

چه راه هایی وجود دارد که مردان می توانند به سرعت متابولیسم بدن کمک کنند؟

خبر بد این است که گزینه های رژیم غذایی و سبک زندگی ، مانند خوردن کالری بیش از حد و بی تحرک بودن ، همچنین به کاهش متابولیسم و افزایش بالقوه افزایش وزن کمک می کند.
خبر خوب چیست؟ تناسب اندام و دانستن آنچه برای سلامتی باید بخورید در حیطه کنترل شماست. با استفاده از استراتژی های خاص و کار بر روی تمرینات قدرتی می توانید متابولیسم خود را تقویت کنید.

دکتر هولینگسورث می گوید: “بهترین نکته برای سرعت بخشیدن به متابولیسم ، افزایش فعالیت است.”
“به نظر می رسد ورزش ، به ویژه با شدت زیاد ، تأثیرات مفیدی روی سوخت و ساز بدن شما دارد و سرعت آن را افزایش می دهد. به طور قطع ، تمرینات مقاومت را در زندگی خود بگنجانید. این به ایجاد توده عضلانی بدون چربی کمک می کند ، که به نوبه خود به بدن شما کمک می کند تا در زمان استراحت چربی بیشتری بسوزاند. خوردن چندین وعده غذایی کوچک در طول روز همچنین باعث افزایش متابولیسم شما می شود. ”
خوردن چیزهایی مانند سفیده تخم مرغ و گوشت بدون چربی نیز می تواند به بهینه سازی متابولیسم کمک کند.
و تمرینات قدرتی را فراموش نکنید. اسکارلت می افزاید: “کلید متابولیسم سریع ، بدن لاغر و عضلانی است.” “بلند کردن وزنه ها برای کمک به بازیابی عضلات از دست رفته که با کاهش سطح تستوسترون ایجاد می شود تا متابولیسم را متشنج کند.”

نوشته شده توسط جولیا دلیت

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.