اختلال بیگورکسیا (Bigorexia)

در جامعه امروزی بیشتر صحبت از اختلالات خوردن است. با این حال ، یک اختلال “جدید” وجود دارد که ممکن است زندگی همه را لمس نکند ، زیرا این فقط مربوط به افرادی است که می خواهند بزرگتر شوند – برعکس کلی بی اشتهایی.

از نظر عمومی تر ، bigorexia نوعی اختلال است که به موجب آن شخص به طور مداوم وسواس می کند و یا نگران کمبود ، عدم توسعه و / یا کمبود وزن است. به طور معمول ، كسانی كه از بیگوركسی رنج می برند ، به هیچ وجه ضعیف و توسعه نیافته نیستند. آنها در واقع توده عضلانی بزرگی دارند و در مورد داشتن یک بدن خوب وسواس می کنند. آنها معتقدند که ماهیچه های آنها ناکافی است.

كسانی كه دچار بیگوركسی هستند ، مرتباً در مورد نواقص خود وسواس می كنند ، و ادراک خود را نسبت به خود بیشتر تحریف می كنند.

این به طور قابل ملاحظه ای روحیه فرد را مختل می کند و اغلب باعث افسردگی یا احساس انزجار می شود. کسانی که با بیگورکسی برخورد می کنند ، در بسیاری از مناطق زندگی خود احساس ناکامی می کنند ، از روابط شخصی گرفته تا سلامت جسمی و عاطفی.

هم مردان و هم زنان می توانند از این اختلال متاثر شوند ، اگرچه مردان بیشترین حساسیت را دارند. تخمین زده می شود که تقریباً 10 درصد از مردانی که وسواس بدنسازی دارند ، دچار این اختلال هستند.

بسیاری از این افراد ممکن است در مسابقات بدن سازی شرکت کنند و به وزنه برداری معتاد هستند. یکی از دلایلی که ممکن است یک بی نظمی یک اختلال شایع باشد به دلیل کلیشه رایج است که منظور از بزرگ بودن و قوی بودن مردان است.

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.