سوزاندن کالری هنگام انجام کارهای خانه

انجام کارهای خانه با شدت متوسط ​​در 150 دقیقه همان ورزش هفتگی است که مرکز “کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)”  توصیه می کند. انجام کارهای خانه همچنین می تواند به افزایش قدرت، تحرک و متابولیسم کمک کند، همچنین می تواند به شما در حفظ وزن مطلوب کمک کند. علاوه بر ایجاد یک فضای زندگی تمیزتر، انجام دادن این وظایف می تواند برای تحرک شما مفید باشد.

ما تعداد کالری هایی را که یک فرد با وزن 175 پوند (79 کیلوگرم) هنگام انجام فعالیت های زیر با شدت متوسط ​​می سوزاند را محاسبه کرده ایم. اگر وزن بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید و اگر وزن کمتری داشته باشید، کالری کمتری خواهید سوزاند.

با جاروبرقی کشیدن چقدر کالری می سوزانید؟

استفاده از جاروبرقی به مدت نیم ساعت برای یک فرد 175 پوندی حدود 80 کالری می سوزاند و یک شکل مناسب از ورزش است که روی قسمت فوقانی بدن، مغز و پاها کار می کند . یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که جاروبرقی کشیدن یک کار فیزیکی سخت است که عضلات بازو را نیز درگیر می‌کند.

سعی کنید با جاروبرقی روی نوک انگشتان خود یا در حالت اسکوات جاروبرقی بکشید تا عضلات پای خود را نیز تقویت کنید.

با مرتب کردن وسایل یا حمل وسایل چقدر کالری می سوزانید؟

مرتب کردن وسایل حدود 238 کالری در ساعت می سوزاند، در حالی که جابجایی و حمل جعبه ها حدود 588 کالری می سوزاند. برای جلوگیری از حرکات تکراری، حرکات کششی ملایم اضافه کنید.

انجام کارهای خانه ممکن است بر سلامت مغز تأثیر مثبت بگذارد و این موضوع با سلامت جسمانی مرتبط است. نتایج یک مطالعه در سال 2021 که شامل افراد مسن تر بود نشان داد که انجام فعالیت بدنی در زمان انجام کارهای خانه به طور مثبت با حجم مغز – به ویژه حجم ماده خاکستری – در هیپوکامپ و لوب فرونتال مرتبط است.

با گردگیری یا تمیز کردن چند کالری کالری می سوزانید؟

اگر مدت یک ساعت را به پاک کردن گرد و غبار اختصاص دهید، حدود 159 کالری می سوزانید و در نهایت خانه تمیزتری خواهید داشت که تأثیر مثبتی بر سلامت شما دارد. اما اگر شستشوی سنگین‌تری مانند شستن پنجره‌ها انجام می‌دهید، بین ۳۱۸ تا ۳۷۸ کالری در ۲ الی ۴ ساعت می‌سوزانید.

بهتر است به ازای هر 15 دقیقه گردگیری یا شستشو، چند بار به طور ملایم به پشت خم شوید، زیرا این کارها مستلزم صرف زمان زیادی در حالت خم بودن رو به جلو است.

چقدر کالری می سوزانید تا یک تخت را مرتب کنید؟

ایجاد یک برنامه روزانه که شامل مرتب کردن تخت شما می شود، بر سلامت روان شما تأثیر مثبت میگذارد و شما را برای یک روز پربار آماده میکند. شما می توانید حدود 80 کالری را به مدت 30 دقیقه بسوزانید. با این حال، از آنجایی که احتمالاً فقط 5 دقیقه طول می کشد، این کار فقط حدود 13 کالری می سوزاند.

با جارو کردن و پاک کردن چقدر کالری می سوزانید؟

تمیز کردن حدود 318 کالری در ساعت می سوزاند و بر روی شانه ها، عضله سه سر و دوسر بازو و همچنین عضلات مرکزی بدن شما تاثیر می گذارد. جارو کردن کمی شدت کمتری دارد و حدود 159 کالری در ساعت می سوزاند .

در حین حرکت، عضلات بازوی خود را درگیر کنید و سعی کنید هر چند وقت یکبار طرفی که با آن کار انجام میدهید را عوض کنید تا تمرینی متعادل‌تر از ناحیه مرکزی و شانه داشته باشید.

با شستن و تا زدن چقدر کالری می سوزانید؟

برای یک فرد 175 پوندی، شستن لباس ها و تا کردن لباس ها به مدت یک ساعت حدود 159 کالری می سوزاند. هنگام بلند کردن سبدهای سنگین، مطمئن شوید که پاهای خود را به زمین فشار داده اید و شانه های خود را ثابت نگه داشته اید.

نکاتی برای تبدیل کارهای خانه به تمرین:

  • عضلات اصلی خود را درگیر کنید و در حین انجام تمام وظایف، دقت کنید که وضعیت بدنی خوبی داشته باشید.
  • هنگام بلند کردن و حمل وسایل و همچنین در حین حرکات هل دادن و کشیدن از حالت مناسب بدن استفاده کنید.
  • از بازو و دستی که غالب نیست، برای انجام کارها استفاده کنید، که به طرف دیگر هم اجازه استراحت دهد.
  • به جای خم شدن ، حالت اسکات را در نظر بگیرید.
  • می‌توانید در حین پیاده‌روی، حرکت زانو بلند و ضربه زدن را انجام دهید.
  • از وزنه های پوشیدنی مانند جلیقه و وزنه های مچ دست یا مچ پا برای بهبود تعادل و افزایش قدرت استفاده کنید.

دفعه بعد که می خواهید بدون انجام تمرین ورزشی کالری بسوزانید، کارهای خانه را انجام دهید. عضلات مناسب را درگیر کنید و در حین انجام کارهایتان فرم بدنتان را حفظ کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری کند و بیشترین بهره را از کارهای خود ببرید. خلاق باشید و راه های مختلفی برای اضافه کردن تمرینات یا حرکات به کارهای معمولی خود بیابید.

برگرفته از سایت Healthline

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.