نکات غذایی برای رژیم غذایی سالم و متعادل

مفهوم زیبایی

ایده آل زیبایی در طول تاریخ بشر بطور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است، اما از نظر بیولوژیکی با مفهوم جذب مکمل و موفقیت در باروری ، با توانایی انتقال ژن های خود به فرزندان مرتبط است. امروزه ایده آل لاغر شدن، مفهوم جوانی ابدی و نفسانی را به دست آورده است.

آینه ای برای سلامت درونی

جستجوی زیبایی، همراه با اجرای سبک زندگی سالم است. لاغری شدید ، که با رژیم های محدود کننده و نامتعادل بدست می آید، می تواند به طور متناقضی منجر به برجسته شدن نقایص بدن (احتباس آب ، سلولیت و غیره) و از دست دادن ماهیچه، با تأثیرات منفی بر سلامتی و زیبایی شود.

در مفهوم مناسب ، مفهوم رژیم غذایی، رژیم غذایی سالم و متعادل برای پیشگیری از بیماری هم معنا میشود. نه فقط برای کاهش وزن و رسیدن به زیبایی.

بقراط ، پزشک یونانی باستان (460 قبل از میلاد – 377 قبل از میلاد) ، جایی که منابع تغذیه نقش اصلی را در پیشگیری و درمان بیماری ها ایفا می کند، گفت: “غذای شما داروی شما و داروی شما غذای شما باشد”.

قسمت بیرونی بدن ، که “نمایه”ای به جهان خارج است، پوست با زائده های آن (ناخن ، مو و غیره) است. داشتن پوست و مو سالم یک شاخص مهم زیبایی و رفاه بدن است، در حالی که عکس آن می تواند به معنی کمبود ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری، کم خونی و غیره باشد. سد داخلی و ترکیب بهینه لیپیدها که غشای سلولی را تشکیل می دهند، می توانند با تجزیه و تحلیل مولکولی خاص به منظور انجام اقدامات مناسب با مناسب ترین غذا و در صورت نیاز، با مکمل های غذایی تشخیص داده شوند.

اهمیت سبک زندگی سالم

تناقض رژیم غذایی غربی شامل بیش از حد در میزان کالری (به ویژه قندها) و از سوی دیگر، کاهش مصرف ویتامین ها، مواد معدنی و الیاف گیاهی یا عدم تطابق انواع چربی است (به عنوان مثال رشد فوق العاده در مصرف چربی های اشباع شده و عدم تعادل بین مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 و امگا 6 که به تدریج شاهد انقلاب صنعتی تا به امروز بوده است).

به استثنای بیماریهای خاص یا تداخلات دارویی، یک فرد سالم می تواند به دلیل عدم جذب بهینه روده، دچار بیماری هایی شود، که می تواند نقش مهمی در تغییر میکرو فلورای ساکن داشته باشد. شناخته شده است که میکروبیوتا یک اندام واقعی و متحد برای هضم مناسب و تولید مولکول های مفید است.

نکات غذایی برای رژیم غذایی سالم و متعادل

سعی کنید از رژیم غذایی غنی پیروی کنید:

  • در رنگ (آنتی اکسیدان) ؛
  • سبزیجات و میوه ها (فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی) ؛
  • غلات کامل (کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین گیاهی ، ریزمغذی ها و فیبرها)
  • روغن زیتون فوق بکر و میوه های خشک (چربی های سالم و چند غیر اشباع) ؛
  • ماهی های چرب (پروتئین و امگا 3) ؛
  • تخم مرغ و گوشت (پروتئین با کیفیت و کم چربی اشباع) ؛
  • نوشیدن آب کافی

نکات رژیم غذایی ، که در مقاله نوشته شده است ، جایگزینی برای برنامه تغذیه شخصی نیست و باید با موارد خاصی تطبیق داده شود.

مقاله توسط:

دکتر فرانچسکو بونوچی متخصص تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.