سالم بمانید – با آب ، اکسیر زندگی!

آیا می دانید که گوشت یا ماهیچه ها انسان ها را تشکیل نمی دهند ، بلکه آب است. حدود دو سوم بدن ما از H2O تشکیل شده است ، بنابراین آب تأثیر زیادی بر احساس ما و سلامت ما دارد.

این ممکن است یک پارادوکس به نظر برسد ، اما سیاره آبی ما دچار مشکلات آب است – فقط یک درصد از منابع آب جهان برای نوشیدن مناسب است. بدون این عنصر ارزشمند ، ما فقط می توانیم چند روز زنده بمانیم.

ضرورت زندگی: نقش داخلی آب

آب عملکردهای مهمی را در بدن ما انجام می دهد ، به عنوان مثال ، تنظیم متابولیسم و ​​دمای بدن. آب برای تأمین مواد مغذی سلول ها مورد نیاز است. به انتقال مواد مضر به خارج از بدن و سم زدایی سلول ها کمک می کند. بدن ما روزانه 2.5 لیتر مایع را از طریق کلیه ها ، روده ها ، ریه ها و پوست از دست می دهد. بنابراین بدن باید به طور مرتب به منابع آب خود سوخت رسانی کند. در صورت عدم مصرف کافی آب ، نارسایی کلیه یا گردش خون ممکن است رخ دهد. احساس طبیعی احساس تشنگی ما را در برابر این امر محافظت می کند. اگر نادیده گرفته شود ، تمرکز کوتاه مدت ، خستگی و سردرد ممکن است ایجاد شود.

نقش آب در زندگی روزمره

درمانهای مبتنی بر آب مانند دوش گرفتن با آب گرم و سرد ، رفتن به اتاق بخار ، یا انجام ایروبیک در آب همه انواع متداول آب درمانی هستند که می تواند به کاهش دردهای مفاصل و ماهیچه ها و همچنین متابولیسم و ​​سیستم ایمنی بدن کمک کند. اما حتی حمام آرامش بخش در شب یا دوش آب سرد در تابستان می تواند به ما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشیم.

آب زندگی است.

در همه زمان ها ، چه در یک دفتر کار می کنیم ، چه ورزش می کنیم و چه حتی در تعطیلات استراحت می کنیم – همیشه باید مطمئن شویم که به اندازه کافی آب بدن خود را تامین کرده ایم. این فقط در مورد شما صدق نمی کند: اکثر کودکان به افراد مسن نیاز دارند تا به میزان کافی آب بنوشند. آب معدنی یا لوله کشی غیر گازدار بهترین است ، اما آب طعم دار یا آب گازدار نیز این کار را انجام می دهد. غذا همچنین منبع عالی آب برای بدن ما است. سبزیجات و میوه های حاوی مقدار زیادی آب میوه (به عنوان مثال خیار ، گوجه فرنگی ، خربزه و توت فرنگی) یک انتخاب عالی هستند. اگر یک لیوان آب، صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن بنوشید، این می تواند از دست دادن آب در طول شب را جبران کرده و به فعال شدن سیستم گوارش کمک کند. اگر قبل و هنگام غذا خوردن آب بنوشید ، می توانید آب معده را خنثی کرده و گرسنگی خود را کاهش دهید

خوب است بدانید

بیش از یک نوع آب وجود دارد. آب بر اساس منشأ و ماده ای که دارد به چهار نوع اصلی تقسیم می شود:

آب معدنی طبیعی: منشا این نوع آب چشمه زیرزمینی محافظت شده است که حاوی مواد معدنی است. باید در سایت بطری شود و منبع باید رسما تأیید شود. به جز دی اکسید کربن ، افزودنی ها مجاز نیستند.

آب سفره: به طور معمول ، این نوع آب ، آب آشامیدنی ساده ای است که بعداً مواد معدنی و دی اکسید کربن به آن اضافه می شود.

آب چشمه: هر نوع آبی که از منبع طبیعی به دست می آید ، ممکن است به این نام خوانده شود. با این حال، برای مطلوب بودن برای نوشیدن ، باید معیارهای دقیق را رعایت کند.

انواع خاص آب با خواص درمانی: این نوع آب دارای مقدار معدنی و مواد مغذی خاصی است و در نتیجه اثر درمانی یا پیشگیرانه بر بدن دارد. ترکیب باید از نظر علمی ثابت شده و روی برچسب ذکر شود.

پیشنهاد: همیشه یک بطری آب در دیدرس خود داشته باشید. اگر این کار کمکی نمی کند ، می توانید یک برنامه تلفن هوشمند را بارگیری کنید که به شما یادآوری می کند چه زمانی باید جرعه ای از H2O را بخورید!

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.