20 افسانه کاهش وزن که احتمالا آنها را باور دارید

بنابراین شما تصمیم گرفته اید که یک سفر کاهش وزن را آغاز کنید. به طور طبیعی، شما ترجیح می دهید نتایج را زودتر از دیرتر ببینید. شاید یک رویداد بزرگ در راه است یا یک شلوار که سعی می کنید تا هفته آینده با آن بپوشید. صرف نظر از این، شما می خواهید وزن زیادی کم کنید و اکنون می خواهید آن را کم کنید.

ما از شکستن آن برای شما متنفریم، اما از دست دادن چندین کیلو در یک شب غیرممکن است. مطمئناً، برخی از افراد سریع‌تر از دیگران وزن کم می‌کنند، و شما می‌توانید در خواب لاغر شوید، اما در بیشتر موارد، کاهش وزن به انتخاب‌های هوشمندانه و معمولاً صبر زیادی نیاز دارد. در اینجا برخی از بزرگترین افسانه ها در مورد کاهش وزن سریع آورده شده است. و اگر فقط به دنبال شروع سفر لاغری خود هستید، باورهای غلط رایج در مورد کاهش وزن تحت تاثیر قرار نگیرید. این 28 قانون کاهش وزن را که می توانید بشکنید، بررسی کنید.

  1. کاهش وزن همیشه به معنای کاهش چربی است.

اگر متوجه افت ناگهانی ترازو شدید، به خصوص در طول شب، ممکن است از این که به سرعت وزن کم می‌کنید هیجان‌زده شوید. اما این بدان معنا نیست که لزوماً چربی از دست داده اید – می تواند وزن آب باشد. ابی شارپ، صاحب آشپزخانه ابی می‌گوید: [وزن آب] آب اضافی است که در اطراف بافت‌ها، مفاصل و حفره‌های بدن بین سلول‌ها آویزان است. وزن آن با چربی بدن متفاوت است. با کالری مصرف شده یا مصرف نشده مرتبط نیست. افزایش وزن آب می تواند به دلیل خوردن بیش از حد سدیم یا تغییر در هورمون ها باشد و می تواند به سرعت از طریق ورزش یا نوشیدن آب کافی از بین برود (که غیر منطقی به نظر می رسد، اما درست است!).

  1. شما می توانید نقاط مشکل را هدف قرار دهید.

شاید شما واقعاً نگران وزن ران های خود هستید و می خواهید در اسرع وقت آنها را لاغر کنید. ما یک خبر بد داریم: شما نمی توانید. البته، شما می‌توانید با خوردن غذاهای مناسب و انجام برخی ورزش‌ها وزن خود را کاهش دهید، اما نمی‌توان گفت که این چربی از کجا برداشته می‌شود. هر بدن متفاوت است، و غیرممکن است که کاهش چربی از مناطق خاصی از بدن را از طریق رژیم غذایی هدف قرار دهید. همانطور که گفته شد، ورزش ها می توانند عضلات را تقویت کنند، که ممکن است به قسمت های خاصی از بدن تبدیل شود که لاغرتر به نظر می رسند. این 30 حرکت تمرینی 30 ثانیه ای موثر را بررسی کنید تا یک شروع سریع داشته باشید.

  1. برای کاهش وزن سریع کالری را به شدت کاهش دهید.

درست مانند اینکه چگونه پاک‌سازی کردن آبمیوه شما را از کالری‌ها و مغذی‌های ارزشمند محروم می‌کند، پیروی از یک رژیم غذایی فوق‌العاده کم کالری به جای اینکه به کاهش وزن کمک کند، شما را در معرض شکستن قرار می‌دهد. کارولین براون، توضیح می دهد: “کمبود سوخت به همان اندازه خطرناک است که سوخت بیش از حد است.”. و لیزا موسکوویتز، میگوید: “در تلاش برای کاهش وزن سریع و قابل توجه، بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که خوردن کالری کمتر ممکن بهترین راه حل است. به طور کلی غذای کمتری دارد، اما می تواند تأثیر معکوس بر کاهش وزن داشته باشد. به جای کاهش کالری، که می تواند باعث از دست دادن توده عضلانی بدن و کاهش سرعت متابولیسم شما شود، به یک کالری دریافتی روزانه سالم پایبند باشید (معمولاً این کالری حدود 1200 تا 1800 کالری است، بسته به نیازهای تغذیه ای شما) و حتما مقدار زیادی غذا بخورید. میوه های تازه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده.

  1. حذف کربوهیدرات ها به شما کمک می کند تا سریع لاغر شوید.

یکی دیگر از رژیم‌های غذایی سختی که افراد برای کاهش وزن سریع به آن روی می‌آورند، حذف کامل کربوهیدرات‌ها است. کربوهیدرات ها شیطان رژیم غذایی تلقی می شوند و مردم (به اشتباه) تصور می کنند که در هر زمینه ای منجر به افزایش وزن می شوند. به گفته متخصص تغذیه جیم وایت، صاحب استودیو جیم وایت فیتنس و تغذیه، این از نظر تغذیه نادرست است. حذف کامل کربوهیدرات ها در واقع می تواند باعث افزایش وزن شما شود.

  1. شما می توانید چربی را از بین ببرید.

در تلاش برای کاهش وزن سریع، برخی از افراد به اتاق‌های بخار یا سونا روی می‌آورند تا آن را از بین ببرند. در حالی که ممکن است متوجه تغییر عدد روی ترازو شوید، فقط وزن آب را از دست می دهید. بدن شما به راحتی می تواند وزن آب را پس از یک غذای نمکی یا یک لیوان شراب به آن اضافه کند. به علاوه افزایش دمای بدن برای مدت طولانی می تواند خطرناک باشد. قبل از رفتن به سونا یا اتاق بخار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

  1. فوراً نتایج را خواهید دید.

شما همه کارهای درست را برای کاهش وزن انجام داده اید: غذاهای ناسالم را کنار گذاشته اید، محصولات سالم و گوشت بدون چربی را پر کرده اید و این را بخورید، نه آن را! اما هنوز تکان خوردن ترازو را ندیده اید. این به این دلیل است که هر کس متفاوت است. اگرچه برخی از افراد دوست دارند کاهش وزن را به یک علم خاص از “کالری ورودی و خروجی کالری” خلاصه کنند، حقیقت این است که بدن انسان بسیار پیچیده تر از این است. هر فردی متابولیسم متفاوتی دارد، مجموعه ای از هورمون ها، عوامل محیطی و مسائل بالقوه زمینه ای سلامتی که همگی می توانند در کاهش وزن او نقش داشته باشند. بنابراین، دیدن نتایج قابل توجه ممکن است زمان ببرد. این بدان معنا نیست که این اتفاق نخواهد افتاد. شما فقط باید ثابت و صبور باشید در حالی که منتظر حرکت ترازو هستید. انتظار نداشته باشید در ثانیه ای که شروع به تغذیه سالم کردید، نتایج کاهش وزن فوری را مشاهده کنید.

  1. همه چیز را به دست خواهید آورد.

یک ضرب‌المثل قدیمی درباره کاهش وزن می‌گوید هر چه سریع‌تر وزن کم کنید، سریع‌تر آن را به دست خواهید آورد. همیشه اینطور نیست. مطمئناً، هنگامی که به دلیل وزن آب به سرعت چند کیلو از دست می دهید، به راحتی می توانید برگردد. اما کاهش وزن واقعی برای هر کسی متفاوت است. اگر هفته (یا دو هفته) موفقیت آمیز خاصی داشته باشید، فکر نکنید محکوم به فنا هستید. با لیست 20 راه برای کاهش وزن برای همیشه، راه های بیشتری برای جلوگیری از آن بیابید.

  1. بهتر است به آرامی وزن کم کنید.

عقل متعارف بیان می کند که آهسته و پیوسته برنده مسابقه است، به خصوص در مورد کاهش وزن. این لزوما درست نیست. در مطالعه ای در سال 2014، محققان استرالیایی دو گروه از رژیم گیرندگان را مورد مطالعه قرار دادند: یکی در یک برنامه کاهش وزن سریع 12 هفته ای و دیگری در یک برنامه تدریجی 36 هفته ای. پس از اینکه رژیم‌خواران وزن خود را از دست دادند، آنها را در برنامه نگهداری یکسانی قرار دادند و هر دو گروه از نظر بازیابی وزن تقریباً یکسان عمل کردند. این مطالعه به این نتیجه رسید که کاهش وزن آهسته نسبت به سرعت مزیتی ندارد – هر دو به یک اندازه موثر هستند.

  1. قرص های لاغری یا جراحی تنها گزینه های شما هستند.

برخی از افراد در تلاش برای “راه حل سریع” به قرص های رژیم غذایی خطرناک یا جراحی تهاجمی روی می آورند. حقیقت این است که این روش‌ها می‌توانند خطرناک باشند و همیشه نتایج را ترجمه نمی‌کنند. قرصهای لاغری در بهترین حالت بی اثر و در بدترین حالت برای سلامتی مضر هستند: قرص های کاهش وزن مانند فنترمین معمولا محرک هستند و با خطراتی مانند اختلال در ریتم قلب، افزایش فشار خون و حتی تشنج همراه هستند. جراحی کاهش وزن، از جمله بای پس معده، می تواند فوق العاده موفق باشد، اما همه کاندیدای مناسبی نیستند. از آنجایی که هنوز جراحی هستند، این روش‌ها با خطرات جدی سلامتی مانند عفونت، لخته شدن خون، و مشکلات ریوی یا تنفسی همراه هستند. بعلاوه، اکثر کاندیدایی که جراحی چاقی انجام می دهند دوباره وزن خود را به دست می آورند.

خط آخر: برای کاهش وزن سریع به قرص های لاغری یا جراحی چاقی اعتماد نکنید، مگر اینکه پزشک شما تجویز یا توصیه کند. شما می توانید نتایج مشابهی را با اصلاح سبک زندگی، مانند خوردن غذاهای مناسب، نوشیدن آب فراوان و انجام تمرینات ورزشی بدست آورید.

  1. دور انداختن زرده به شما کمک می کند لاغر شوید

سفیده تخم مرغ نسبت به همتایان زرد خود کالری کمتری دارد، اما این یک تصور غلط رایج است که باید زرده را به طور کامل حذف کنید. در واقع، حذف بیش از حد آن ایده بدی است، زیرا بدون آن، برخی از مواد مغذی کلیدی مبارزه با چربی مانند کولین را از دست می دهید. به 3 تخم مرغی که مصرف می کنید. به این ترتیب می توانید به سفارش املت سفیده تخم مرغ ادامه دهید، اما از مزایای این غذای اصلی صبحانه نیز بهره مند شوید.

  1. فقط تمرینات شدید برای کاهش وزن موثر است.

هیچ چیز مثل این نیست که باشگاه را با عرق کردن، نفس نفس زدن، و دانستن اینکه روز بعد بدن درد دارید را ترک کنید. شما احساس شادابی و موفقیت می کنید و دلیل خوبی هم دارد. اما تمرین شما مجبور نیست شما را سرخوش کند تا به شما در اهداف کاهش وزن کمک کند. تمرین تناسب اندام با شدت کمتر در برنامه هفتگی شما مهم است، زیرا سطح کورتیزول بدن شما را کاهش می دهد، هورمون استرس که باعث گرسنگی و چاق شدن شما می شود. مطالعه ای در مجله Obesity حتی سطوح بالای کورتیزول را با چاقی در نوسان مرتبط دانست.

  1. نوشابه های صفر کالری برای شما بهتر است.

نوشابه خود نقطه مقابل کاهش وزن است. معمولاً سرشار از کالری و شکر، پر از مواد ناآشنا است و نشان داده شده است که به بیماری های متابولیک کمک می کند. با این حال، گاهی اوقات با یک همبرگر یا در سینما هوس می‌کنید و مجبور می‌شوید تسلیم شوید. نوشابه‌های بدون کالری و رژیمی به همین دلیل وجود دارند، اما این ادعا که آنها برای شما بهتر یا سالم‌تر از نوشابه معمولی هستند، به سادگی درست نیست. در حالی که ممکن است در بخش کالری و قند تاثیر کمتری داشته باشند، جایگزین‌ها تقریبا بدتر هستند. طبق مطالعه ای در مجله انجمن پزشکی کانادا، شیرین کننده های مصنوعی با چاقی، فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی مرتبط هستند. به طور خلاصه، کوکاکولا را رها کنید و یکی از این 12 نوشابه را که واقعاً سالم هستند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.