ماساژ در کنار هایپوکسی

ماساژ چیست؟

ماساژ از اوایل تمدن بشریت وجود داشته است. در حالی­که بسیاری از افراد ماساژ را یک روش مراقبت خاص برای شرایط ویژه یا درمانی لوکس می‌دانند، در بعضی از فرهنگ‌ها آن را به اندازه رفتن به سوپر مارکت و خرید مایحتاج روزانه عادی می‌بینند. در طول جلسه ماساژ، درمانگر به آرامی یا با شدت عضلات و مفاصل شما را فشار می‌دهد تا تنش و درد را از بین ببرد و روح و بدن شما را آرام کند. شاید فکر کنید ماساژ یک اختراع جدید است که در جوامع غربی محبوبیت و رواج دارد. در حقیقت تاریخچه ماساژ به تمدن‌ مصر باستان و چین برمی‌گردد. ماساژ حتی در نوشته‌های رومی‌ به ویژه جالینوس‌، پزشک مشهور ظاهر می‌شود. خیلی قبل­تر یعنی در دهه ۱۸۰۰، پر هنریک لینگ پزشک‌، مربی و ژیمناست سوئدی مجموعه‌ای از تکنیک‌های ماساژ را ایجاد کرد‌. این تکنیک‌ها اساس ماساژ سوئدی را تشکیل می‌دهند که امروزه برای لاغری از آن استفاده می‌شود. سال‌هاست که ماساژ محبوبیت زیادی پیدا کرده و از یک سرگرمی لوکس به یک راه حل مطلوب برای سلامتی تبدیل شده است. البته همچنان محققان در حال انجام پژوهش‌هایی درباره رابطه­‌ی ماساژ با لاغری هستند. مزایای لاغری با ماساژ ماساژدرمانی یا ماساژ‌ لاغری می‌تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، معجزه کند اما ماساژ به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود. ماساژ می‌تواند پایبندی به رژیم و برنامه ورزشی را برای شما آسان‌تر کند. اینها تنها برخی از مزایایی است که امکان دارد با ماساژ درمانی تجربه کنید. از دیگر مزایای لاغری با ماساژ به موارد زیر می­‌توان اشاره کرد: خواب بهتر، کاهش درد عضلات، کاهش استرس و اضطراب، بهبود وضعیت ذهنی، بهبود دامنه­‌ی حرکتی، کاهش درد کمر.

  1. ماساژ لاغری عضلات منقبض را آزاد می‌کند.

ماساژ با آزاد کردن عضلات منقبض انعطاف­‌پذیری شما را بهبود می‌بخشد. عضله‌هایی که ماساژ داده‌ می‌شوند جریان خون در آنها افزایش می‌یابد. افزایش جریان خون به روان شدن فیبرهای عضلانی بهم چسبیده کمک می‌کند که مکانیزم دستگاه های هایپوکسی هم به افزایش متابولیسم شما کمک میکند. این دو در کنار هم باعث نتیجه گیری عالی شما در فرآیند چربی سوزی خواهد شد. یکی دیگر از مزایای شل شدن عضلات سفت، سوزش کم‌تر است که ادامه مسیر کاهش وزن را برای شما آسان می‌کند. به طور خلاصه از آنجا که ماساژ  اکسیژن رسانی در بافت عضلانی را افزایش می‌دهد، می‌تواند زمان بهبودی را کوتاه و مقاومت شما را طولانی‌تر کند.

  1. ماساژ لاغری می‌تواند خطر آسیب­ دیدگی را کاهش دهد.

ماساژ همچنین می‌تواند به شما در کاهش خطر آسیب دیدگی کمک کند، به ویژه هنگامی که سطح فعالیت خود را افزایش و عضلات کم تحرک را تحت فشار قرار می‌دهید. کشش و ماساژ، بافت همبند که کلیه بافت‌های عضلانی را می‌پوشاند، می‌تواند به کاهش چسبندگی یا بهبود بافت‌های زخمی کمک کند. بعد از کم تحرک بودن در مدت طولانی، میتوانید از ماساژ در کنار دستگاه هایپوکسی استفاده کنید که در روند شما تاثیر بالایی خواهد داشت.

  1. ماساژ لاغری میزان متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

تحقیقات نشان داده که ماساژ، میزان متابولیسم را افزایش داده و به عضله‌ها کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانند. افزایش متابولیسم نتیجه آندورفین‌های آزاد شده هنگام ماساژ است. اندورفین نیز باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید و با انگیزه و فعال بمانید. بعد از ماساژ، با اندروفین های آزاد شده، چربی سوزی سریع و سالم را در هایپوکسی تجربه خواهید کرد و سریع تر چربی های سرسخت شما از بین خواهند رفت.

  1. ماساژ لاغری استرس را کاهش می‌دهد.

یک عامل مکرر در افزایش وزن، تولید کورتیزول است. کورتیزول هورمونی است که در پاسخ به استرس آزاد می‌شود و همچنین موجب افزایش اشتها و رسوب چربی در ناحیه‌­ی شکم نیز می‌شود. ورزش، بهترین راه برای کاهش سطح کورتیزول است. اما ماساژ می‌تواند با کاهش سطح استرس کورتیزول را کاهش دهد.

  1. ماساژ لاغری باعث هضم غذا می‌شود.

سلامت دستگاه گوارش از دیگر فاکتورهای مهم در دستیابی به وزن هدف است‌؛ زیرا دستگاه گوارش سوخت مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و مواد زائد را از بین می‌برد. ماساژ شکمی نه تنها باعث هضم غذا، بلکه باعث کاهش یبوست و نفخ شکم هم می‌شود. بنابراین اگر قصد کاهش سایز را دارید باید به ماساژ شکم توجه کنید.

  1. ماساژ لاغری راهی سالم برای تشویق خود و داشتن انگیزه است.

 اگرچه کاهش وزن و ورزش منظم به خودی خود سلامتی، عزت نفس و موارد دیگر را به همراه دارد اما این نتایج فوری نیستند؛ به همین دلیل ممکن است دلسرد شوید. برای جلوگیری از دلسردی، یافتن راه‌های سالم برای تشویق خود و حفظ انگیزه مهم است. ماساژ ‌می‌تواند یکی از این راه‌حل‌ها باشد. با ماساژ نه تنها احساس خوبی به شما دست می‌دهد، بلکه می‌تواند یک مکمل مهم برای هر برنامه ورزشی و رژیم غذایی نیز باشد.

آیا ماساژ برای لاغری الزامیست؟

ماساژ می‌تواند قسمت مفیدی از یک برنامه کاهش وزن باشد، اما به تنهایی نمی‌تواند موجب لاغری شود. برای موفق شدن در لاغری با ماساژ باید یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده از طریق میزان کالری مصرفی و داشتن فعالیت بدنی کافی در روز مانند استفاده از دستگاه های هایپوکسی، داشته باشید. اگر می‌خواهید ماساژ را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، می‌توانید یک مرکز ماساژ درمانی مجاز در محل زندگی خود پیدا کنید که  به شما در حفظ قدرت بدن، انعطاف پذیری و آرامش کمک کند.

نتیجه‌­گیری توجه کنید که نمی‌توان ماساژ را یکی از عوامل اصلی در برنامه کاهش وزن دانست. با این وجود می‌توانید آن را به عنوان یک عنصر تا حدودی مفید برای لاغری در نظر گرفت. فواید ماساژ برای کاهش وزن خیلی زیاد نیست، اما جلسات منظم به همراه رژیم غذایی سالم و تمرینات شدید راه کاهش وزن را هموارتر می‌کند. شما باید غذاهای سالم بخورید، ۵ ساعت در هفته تمرین کنید، روزانه ۷ ساعت بخوابید و برای حفظ روحیه و انگیزه با افرادی که هدفشان کاهش وزن یا تناسب اندام است، ارتباط برقرار کنید. ماساژ می‌تواند به تقویت سرعت کاهش وزن، ایجاد آرامش و کاهش درد کمک کند. ماساژ، برنامه غذایی سالم و ورزش را در سبک زندگی خود بگنجانید تا به زودی تفاوت را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.