مقابله با سلولیت

خبر بد! سلولیت ژنتیکی است؛ بنابراین اجتناب ناپذیر است. با این حال، ظاهر ناخوشایند پوست روی باسن، ران ها و شکم را می توان بهبود بخشید. تنها سؤال این است: چگونه؟

حدود 80 درصد از زنان دنیا به سلولیت مبتلا هستند و از آزادهنده ترین مشکلات بدن است. زنان از پستی بلندی های ناخوشایند پوستی بر اساس شرایط ژنتیکی و هورمونی رنج می برند. در حالی که الیاف کلاژن مردان مانند یک توری در هم تنیده شده اند و بنابراین هیچ رسوب چربی نمی تواند از بافت همبند عبور کند، در حالی که در زنان به شکل ستونی مرتب شده است. بنابراین بافت چربی زیرین و شکاف ها به صورت فرورفتگی روی سطح پوست ظاهر می شود. به همین دلیل، زنانی که دارای اضافه وزن هستند، از پوست “پوست پرتقالی” رنج می برند.

خبر خوب برای زنان بسیار لاغر که به سلولیت فکر می‌کنند: با انجام برخی تمرینات به طور معمول میتوانید آن را تحت کنترل درآورید.

 

سلولیت، یک عامل اقتصادی

سلولیت در درجه اول یک چیز است: یک بازار پرسود. سالانه حدود 6.6 میلیارد دلار در سرتاسر جهان برای زیبایی و جراحی پلاستیک در برابر سلولیت هزینه می شود. موارد از بین بردن سلولیت، برای هر بودجه ای در دسترس است: ساده ترین نوع آن کرم های غنی شده با کافئین، جینکو یا عصاره جلبک است. هنگام استفاده از این موارد، پوست به خوبی از رطوبت برخوردار است اما اثر آن در برابر سلولیت بسیار کم است. همین امر در مورد ماساژهایی که تأثیر مثبتی بر گردش خون و سیستم لنفاوی دارند نیز صدق می کند. Hans-Detlef Axmann، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آلمان، توضیح می‌دهد: اثرات این اقدامات، از بین می‌رود. علاوه بر این، چنین روش هایی فقط برای زنان بسیار لاغر قابل استفاده است. همچنین به تکنیک های صحیح بستگی دارد.

 

سلولیت دقیقا چیست؟

سلولیت یک تغییر هورمونی در بافت چربی زیرجلدی است. رسوبات چربی اضافی و گردش خون ضعیف ناشی از هورمون منجر به کند شدن متابولیسم در بافت آسیب دیده می شود. فرورفتگی های ناخوشایند در پوست چیزی نیست جز سلول های چربی که دیگر نمی توان آنها را در لایه زیر پوستی بافت همبند نگه داشت.

 

آیا باید زیر تیغ جراحی برویم؟

به غیر از لیپوساکشن پر هزینه و خطرناک، متخصصان پوست روش های درمانی جایگزینی را نیز ارائه می دهند که تهاجمی نیستند. به عنوان مثال، با مزوتراپی، مواد فعال خاصی با سوزن‌های ریز به زیر پوست تزریق می‌شوند. میکرونیدلینگ به نوبه خود گیرنده های خاصی از بالاترین لایه پوست را تحریک می کند، مانند طب سوزنی که به نوبه خود فاکتورهای رشد را برای تشکیل جدید کلاژن و فیبرهای الاستیک آزاد می کند.

برای کسانی که این روش ها خیلی پیچیده و گران به نظر می رسند، شاید به فکر یک جایگزین رادیکالی تر باشند. به اسم “بدون چربی بودن – بدون سلولیت بودن.” یک تصمیم گیری واقعا خطرناک، زیرا کاهش چربی در نواحی مربوطه بسیار کم است. کاهش وزن خیلی سریع منجر به اثر معروف یویو می شود.

کسانی که می خواهند سلولیت را تحت کنترل داشته باشند، باید تا حد ممکن از عوامل خطرزا – مهمتر از همه افزایش وزن – اجتناب کنند. در استودیوی HYPOXI برای شما دستگاه های به خصوصی تعبیه شده است، که مخصوص به مبارزه با چربی ها در نواحی مشکل دار است. همچنین برای سفت کردن پوست، HYPOXI راه حل دارد: HYPOXI-Dermology. راز آن HD-PressureSuit (لباس مخصوص آن) است. ماریا لوید رایت، سرمربی هایپوکسی توضیح می‌دهد: «هنگامی که در لباس مخصوص HDC روی تخت آن استراحت می‌کنید، مناطق مشکل‌دار طبق اصل حجامت درمان می‌شوند. لباس HD-PressureSuit با اعمال فشار زیاد و کم روی نواحی مشکل دار، پوست را تمرین می دهد. در نتیجه، کل سیستم لنفاوی فعال می شود و به این ترتیب سموم خارج می شوند. بافت همبند به دلیل بهبود گردش خون می تواند سریعتر بازسازی شود.

استراحت در HD-Comfort-Lounger باعث افزایش گردش خون در رسوبات چربی می شود. در نتیجه در طول تمرین در دستگاه های HYPOXI S120 و L250  برای کاهش وزن و به ویژه در نواحی سلولیت دار، نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

 

7 نکته ساده برای داشتن پوستی زیبا

  • حداقل 2 لیتر در روز مایعات بنوشید.

مایعات پوست را از داخل به بیرون سفت می کند. بهتر است برای جلوگیری از کالری های غیر ضروری، به آب یا نوشیدنی های شیرین نشده اکتفا کنید.

  • میوه و سبزیجات بخورید.

به این ترتیب ویتامین ها و مواد معدنی کم کالری را برای بدن تامین می کنید. هرچه سلول‌های چربی کوچک‌تر باشند و از داخل بهتر تامین شوند، پوست زیباتر می‌شود.

  • سیگار نکشید!

پوست از چنین عادت بدی رنج می برد زیرا سیگار گردش خون و خاصیت ارتجاعی الیاف پوست را مختل میکند.

  • دوش آب سرد و آب گرم

با یک دوش آب گرم و سرد تحریک کننده از گردش خون حمایت می کنید و رگ ها را برای متابولیسم چربی تمرین می دهید.

  • آرام باشید!

استرس باعث افزایش سلولیت می شود! با قرار گرفتن تحت فشار، هورمون‌هایی را ترشح می‌کنیم که رشد سلول‌های چربی را تحریک می‌کنند.

  • در سایه بمانید!

اشعه ماوراء بنفش به بافت همبند آسیب می رساند و سلول های چربی زیرین آشکارتر می شوند. حتی کرم های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا نیز چندان موثر نیستند.

  • فشار به رگ ها نیاورید.

پاهای خود را روی هم نگذارید! فشار بسیار زیاد روی این رگ ها، سمی برای ظاهر زیبای پوست است. کفش های پاشنه بلند نیز، گردش خون و جریان لنفاوی را مختل می‌کنند.

برگرفته شده از سایت Hypoxi.com

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.