فواید ماساژ سر چیست؟

ماساژ سر حس فوق العاده ای دارد. علاوه بر لذت، ماساژ سر ممکن است سردرد و استرس را کاهش دهد، و احتمالاً رشد مو را نیز افزایش دهد. البته بهترین بخش آن این است که شما می توانید یاد بگیرید که چگونه این کار را در خانه انجام دهید. یا اگر می خواهید ماساژ سر تخصصی را تجربه کنید، می توانید به یک ماساژدرمانگر مراجعه کنید. “در شعب اسلیم فکتوری و با ماساژدرمانگران حرفه ای، میتوانید از این خدمت بهره مند شوید. برای رزرو وقت با ما در تماس باشید.”

فواید ماساژ سر

سارا مونرئال، ماساژدرمانگر و صاحب Wayfare Wellness، می‌گوید که مزایای ماساژ سر، به نوع آن بستگی دارد. به عنوان مثال، او ماساژ درمانی جمجمه-خاجی را پیشنهاد می دهد. این یک تکنیک ماساژ ملایم است که بر روی سیستم عصبی مرکزی سر، ستون فقرات و ساکروم تمرکز دارد که اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:

  • رها کردن تنش
  • تسکین درد میگرن و سردرد
  • کاهش استرس
  • به وجود آوردن آرامش

با این حال، سارا اشاره می‌کند که حتی ماساژهایی که کمتر تخصصی هستند، مانند آنهایی که در خانه انجام می‌دهید، ممکن است به کاهش استرس و تنش، حالت دادن به پوست سر و بهبود گردش خون در ناحیه سر و گردن کمک کند.

علاوه بر آن، ماساژ:

  • باعث رشد مو می شود.

اگر موهای شما نازک است یا به اندازه گذشته ضخیم نیست، ماساژ پوست سر را امتحان کنید. در یک مطالعه در سال 2016، شرکت کنندگان پس از 24 هفته ماساژ روزانه پوست سر، افزایش ضخامت مو را تجربه کردند.

  • فشار خون را کاهش می دهد.

همه میدانند که ماساژ پوست سر می تواند به کاهش استرس های روزانه و ایجاد احساس آرامش کمک کند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که ماساژ پوست سر 15 و 25 دقیقه ای می تواند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در شرکت کنندگان زن کاهش دهد. نویسندگان این مطالعه بر این باورند که این ممکن است به این دلیل باشد که ماساژ سر می تواند به بهبود گردش خون کمک کند، که تأثیر مثبتی بر آرامش رگ های خونی و عضلات گردن دارد.

  • علائم سردرد های عصبی را کاهش می دهد.

سردرد عصبی معمولا باعث درد در سر، گردن و پشت چشم می شود. انقباضات عضلانی اغلب باعث این نوع سردردها می شود. انجمن ماساژ درمانی آمریکا گزارش می دهد که ماساژ پوست سر میتواند به کاهش شدت، مدت و دفعات سردرد عصبی کمک کند. این ممکن است به دلیل اثر آرامش بر روی عضلات گردن باشد.

نحوه انجام ماساژ سر

خوبی ماساژ سر این است که می توانید خودتان آن را انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید نوک انگشتانتان است. و البته روغن ماساژ هم میتوان استفاده کرد. از طرفی دیگر، می توانید به جای نوک انگشتان از یک ابزار ماساژ پوست سر استفاده کنید. این ابزارها به صورت برس یا ماساژور لاستیکی دستی هستند.

برای ماساژ سر، مراحل زیر را دنبال کنید:

روی یک صندلی راحت بنشینید. اگر از روغن استفاده می‌کنید، حتماً حوله‌ای را دور گردن و روی صندلی قرار دهید تا چکه‌های آن نریزد.

با اعمال فشار آرام تا متوسط ​​روی سر خود با نوک انگشتان یا ابزار ماساژ شروع کنید. اگر از روغن استفاده میکنید، نوک انگشتان خود را به روغن آغشته کنید، سپس ماساژ را ادامه دهید.

با حرکات دایره ای کوچک شروع کنید.

حداقل 5 دقیقه ماساژ دهید، تا مطمئن شوید که تمام سر خود را ماساژ داده اید.

از یک ماساژ سر حرفه ای چه انتظاری باید داشت؟

مونرئال می‌گوید: وقتی به دنبال یک ماساژ حرفه‌ای هستید، می‌توانید انتظار یک ماساژ بسیار تسکین‌دهنده و آرام‌بخش را داشته باشید. ماسور ها ممکن است بر روی استخوان‌های جمجمه و ستون فقرات شما تمرکز کنند تا جریان مایع مغزی نخاعی شما در سیستم عصبی مرکزی نرمال شود. با جریان طبیعی‌تر، آن مایع به افزایش توانایی طبیعی بدن شما برای التیام خود کمک می‌کند.

“در شعب اسلیم فکتوری و با ماساژدرمانگران حرفه ای، میتوانید از این خدمت بهره مند شوید. برای رزرو وقت با ما در تماس باشید.”

سخن آخر

ماساژ سر فواید مختلفی دارد، چه از نوک انگشتان خود استفاده کنید و چه از یک متخصص.

ماساژ سر ممکن است به کاهش استرس و کاهش تنش کمک کند. همچنین ممکن است درد میگرن یا سردرد عادی و فشارخون را کاهش دهد. گردش خون را در سر و گردن شما بهبود بخشد و رشد مو را تقویت کند.

اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از ماساژ با روغن، از روغن هایی که برای شما مناسب نیستند خودداری کنید.

برگرفته شده از سایت healthline

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.