چگونه برای ورزش کردن انگیزه پیدا کنیم؟

آیا یک برنامه ورزشی را شروع کرده اید و بعد از چند جلسه انجام آن را متوقف کرده اید؟ نگران نباشید، تنها نیستید! موارد زیادی وجود دارد که می تواند ما را از تلاش برای دسترسی به اهداف سلامتی و تناسب انداممان باز دارد. اینها شامل برنامه های زیاد و فشرده در روز، مشکل در یافتن ورزش مناسب و بی انگیزگی است.

هنگام کاهش وزن و بهبود سلامتی، انگیزه، بخشی ضروری از پازل است. متأسفانه، انگیزه همیشه وجود ندارد. روزهایی وجود دارد که انگیزه ما به پایین ترین حد خود رسیده است و ما آنقدر خسته هستیم که نمی توانیم کاری را که شروع کرده ایم ادامه دهیم.

اما خوبی آن این است که انگیزه چیزی است که می توانید برای حفظ آن تلاش کنید. در اینجا استراتژی های ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید و در مسیر اهداف تغییر بدن و سلامتی خود بمانید.

  1. چرایی خود را پیدا کنید

وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، باید در وهله اول دلیل این کار را مشخص کنید. آیا این کار را به این دلیل انجام می دهید که می خواهید سلامت خود را بهبود بخشید؟ یا می خواهید برای افزایش عزت نفس خود وزن کم کنید؟

زمانی را به فکر کردن در مورد این موضوع اختصاص دهید و در هنگام بیان دلایل خود تا جایی که می توانید دقیق باشید. تمرکز بر چرایی خود باعث می شود انگیزه و ذهنیتی مثبت داشته باشید. انجام این کار همچنین به شما کمک می کند تا اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی برای خود تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید از نظر بدنی فعال شوید، یک هدف کوتاه مدت ممکن است این باشد که 30 دقیقه در روز، حداقل 2 بار در هفته پیاده روی کنید. یک هدف میانی می تواند شروع یک برنامه ورزشی جدید باشد. سپس هدف بلند مدت شما این است که بتوانید یک تمرین 45 دقیقه ای را به طور مداوم و 3 بار در هفته انجام دهید.

  1. آن را در تقویم خود برنامه ریزی کنید.

اگر با یک برنامه ورزشی منظم مشکل دارید، توصیه می کنیم فعالیت های بدنی را در تقویم کار های روزانه خود، بنویسید.

به جای اینکه به طور کلی بگویید امروز می خواهید ورزش کنید، روزها و زمان های خاصی را برای ورزش اختصاص دهید. به آنها مانند هر قرار ملاقات ضروری دیگری، بها دهید. اطمینان حاصل کنید که این غیرقابل مذاکره است و تا آنجا که ممکن است سایر فعالیت های خود را، قبل و بعد از آن برنامه ریزی کنید تا زمان کافی برای انجام ورزش داشته باشید و به کار های دیگر فکر نکنید. با آن به عنوان موردی رفتار کنید که اگر مسئله دیگری پیش آمد، نمی توانید آن را کنار بزنید. این گام ساده می تواند به شما انگیزه دهد تا در مسیر خود بمانید و با برنامه ورزشی خود سازگارتر شوید.

اگر تازه سفر تناسب اندام خود را شروع کرده اید، مطمئن شوید که بیش از حد به خود فشار نمیآورید. به تدریج وارد روال جدید خود شوید. سپس به آرامی تعداد روزهایی را که ورزش می کنید یا مدت تمرینات خود را افزایش دهید تا طاقت فرسا نباشد.

  1. یک دفترچه کاهش وزن داشته باشید.

نظارت بر خود برای کاهش وزن بسیار مهم است و ایجاد یک دفترچه یادداشت راهی عالی برای کمک به تمرین روتین خود است. می توانید از یک ژورنال برای ردیابی پیشرفت خود، شناسایی محرک ها و نظارت بر عادات خود استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا اهداف کاهش وزن خود را بهتر درک کنید و آنها را به مراحل عملی تقسیم کنید.

سعی کنید تا جایی که ممکن است اطلاعات بیشتری از جمله آنچه می خورید، خلق و خو، احساسات و عواطف خود را در این دفترچه اضافه کنید. ممکن است در ابتدا دلهره آور و وقت گیر به نظر برسد، اما متوجه خواهید شد که جمع آوری این اطلاعات برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان ضروری است. اگر طرفدار یادداشت‌برداری قدیمی نیستید، می‌توانید از برنامه‌های تناسب اندام نیز استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد تمرینات خود را دنبال کنید.

  1. اطراف خود را با افراد همفکر احاطه کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که در این سفر تنها نیستید. افراد اطراف شما نقش مهمی در دستیابی به اهداف سلامتی شما دارند. بنابراین باید اطراف خود را با دوستان و خانواده ای محاصره کنید که شما را به ادامه راه تشویق کنند. فردی را پیدا کنید که واقعاً از شما حمایت کند و بتواند در مورد انتخاب های سبک زندگی شما درک بیشتری داشته باشد.

پیدا کردن یک دوست ورزشی نیز در تقویت انگیزه شما مفید است و می تواند ورزش را لذت بخش تر کند. اگر شریک تمرینی دارید، می‌توانید هر جلسه ورزشی را به عنوان یک زمان اجتماعی در نظر بگیرید که در آن می‌توانید هم تمرین کنید و هم استراحت کنید.

  1. به خودتان پاداش دهید

اگر امروز به چیزی دست یافتید، مهم نیست کوچک یا بزرگ، سعی کنید به خودتان پاداش دهید. پاداش می تواند به شما در پرورش عادات جدید و رشد شخصی طولانی مدت کمک کند. این پاداش ها نباید بزرگ باشند. می تواند به سادگی خرید یک کتاب جدید، مانیکور یا تماشای یک فیلم جدید باشد. همیشه به جشن گرفتن موفقیت به عنوان راهی برای آموزش خود در راستای پایبندی به اهدافتان فکر کنید.

—-

اینها تنها چند استراتژی هستند که می توانید برای انگیزه دادن به ورزش کردن انجام دهید. اگر به دنبال یک تیم حمایتی هستید که بتواند به شما در سفر سلامتی شما کمک کند، HYPOXI  اینجاست تا به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.